"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

Dropbox – שרותי ענן

אחד הקשיים שנתקלתי במהלך עבודתי כמורה וסטודנטית הוא העברת קבצים ממקום למקום.
אני מגיעה לבית הספר  מעוניינת להכניס את הדיסק הנייד למחשב ואו'פס אין אפשרות, הדיסק הנייד לא ניכנס, מנסה לראות מדוע אני לא מצליחה ואז  אני מבינה שפשוט הפתח חסום בפיסת פלסטיק, אני מתחילה לחפש מחשב תקין אחר ואז מגיע הצלצול ואני צריכה להיכנס לכיתה , גם ויתרתי על ההפסקה וגם מגיעה לשיעור ללא החומרים שהכנתי, הרגשה מתסכלת מאוד .
אני מנסה למצוא פתרונות ושולחת את הקבצים גם דרך מייל, אם לא אוכל להכניס את הדיסק הנייד למחשב אפתח את המייל. פתרון מדהים !
אך הדבר מסרבל את העבודה, כל פעם שאני מעדכנת קבצים עלי לזכור לשלוח את הקובץ מחדש למייל ולעדכן בבית הספר ולשמור את הקובץ מחדש. הדבר דומה לניהול 2 מחברות באותו נושא בו זמנית, בנוסף לעבודה המיותרת יש לזכור ולעדכן כל פעם את שתי המחברות וכמובן שאיני מצליחה לעמוד בכך!
לכן כאשר הציגו לנו במסגרת הלימודים במרכז ללימודים אקדמאים  אור יהודה את   Dropbox מיד הבנתי את היתרון.
אני מעדכנת ושומרת במקום אחד, לדוגמא במחשב הביתי  את הקבצים ובו זמנית מתעדכן  הקובץ גם במחשב הבית-ספרי או בכל מקום שמקושר לתיקייה האישית ב- Dropbox.
Dropbox  - שירות חינמי לשמירת קבצים:מצגות, Word, תמונות בתיקיה אישית בשרתי החברה. ניתן לפתוח את הקבצים מכל מחשב המחובר לאינטרנט.
היתרון העיקרי שכאשר אני מעדכנת את הקובץ , הקובץ מתעדכן בכל המחשבים שמחוברים לתיקיה האישית בדרופבוקס.
חסל סדר גיבוי , מידע, תמונות שנעלמים, נמחקים
יתרון נוסף וחשוב לנו המורות שמתכננות תוכניות לימוד יכולת לעבודה קבוצתית
קבצים שנשמרים בתיקיה Public מאפשרת לשלוח קישור לכל אחד מחברי צוות גם אם אין למורה חשבון בדרופבוקס. 
הדרופבוקס מתאים גם לנו כסטודנטיות לשמור עבודות במיוחד כאשר אנו מכינות משימה קבוצתית.
התוכנה מתאימה גם לצרכים האישים שמירה ושיתוף במידע, קישורים מעניינים, תמונות וסרטונים קצרים.
כנסו לקישור , צפו בסרטון והורידו למחשבכם האישי .


תגובה 1: