"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום שני, 29 באוגוסט 2011

עמותת תללי"ם

תללי"ם –עמותת תלל"ים היא עמותה הנותנת תמיכה לימודית חינם לתלמידים מרותקים למיטותיהם הפועל מ- 1990. העמותה הוקמה ביוזמת משרד החינוך ומטרתה לתת תמיכה לימודית לתלמידים  שלצערנו חולים ולא יכולים להגיעה לבית ספר לתקופה של שלושה שבועות ויותר. חשוב לציין שעמותה הוקמה לפני שנחקק ונכנס לתוקף חוק חינוך חינם לילדים חולים (ב-2001 )העמותה תומכת בתלמידים חולים מכל רחבי הארץ מגן חובה עד התיכון. מטרת העמותה לסייע לתלמידים החולים להשלים את הפערים בלימודים , כדי שיוכלו להשתלב בלימודים הסדירים ולחזור לכיתתם ולחבריהם עם החלמתם. תמיכה זו חשובה מאוד לילדים החולים ואנו יודעים שהרגשה טובה וקשר עם חברי הכיתה יכולה לתרום רבות להחלמתו של הילד.
כל תלמיד שלצערנו נאלץ להשתמש בשרותי תללי"ם מקבל "סל תמיכה" הכולל מחשב חדיש , מערכת תקשורת אלחוטית המאפשרת לתלמיד למרות היותו בבית לשמוע את השעורים בכיתה ולהשתתף במתרחש בכיתה בנוסף להשתתף בקורסים בבית הספר הוירטואלי.
הקשר עם עמותת תלל"ים הוא לא רק קשר וירטואלי , המורה המנחה מכיר אישית את התלמיד ובא גם לבקרו (למרות הכל  קשר טוב והצלחת הפרויקט תלויה גם בקשר האישי) , בנוסף חיילים ובנות שירות הלאומי גם שומרים על הקשר עם הילד החולה.
כתלמידה שבחרה ללמוד תואר שני תקשוב בלמידה, ברור שאני רואה חשיבות לשילוב התקשוב בלמידה. הלימודים רק חיזקו את האמונה וחידדו את הצורך להוביל שינוי בנושא בבית ספרי. אך תמיד שאלתי את עצמי האם יש יתרון מיוחד נוסף בשילוב התקשוב בהוראה.
כאן מצאתי את אחת התשובות, היכולת לעזור לילדים להיות חלק מהכיתה בתחום הלימודי והחברתי , כאשר מסיבות של מחלה או תאונה הם לא יכולים להגיע לבית הספר. לשמור על קשר עם המעגל החברתי , כי אני בתור אמא ומורה בטוחה שלצד הטיפול הטוב ומסור חשוב להחלמה ההרגשה הטובה ועידוד שהם יכולים לקבל מהסביבה הטבעית הקרובה להם.
חבל שלפרויקט כל כך חשוב אין מספיק מודעות בקרב מורים וכנראה גם המנהלים. בקרוב תפתח שנת הלימודים הבאה ואנו המורים/מורות נתכנס לימי הערכות . אני מציעה (ואני הולכת ליישם בבית ספרי), שוחחו עם המנהלת ובקשו אישור לעלות למודעות של המורים ובעיקר המחנכים/מחנכות על עמותת תלל"ים .
עמותת תללי"ם



"קדימה מדע- קו אור" אתר ללמידה מרחוק לילדים מאושפזים

נוסד בישראל בשנת 2007 ע"י הארגון החינוכי הבינלאומי הפועל  בכ- 64 מדינות. אחת המטרות  של הארגון לסייע לילדים מאושפזים בבתי החולים  ושילוב טכנולוגיות מתקדמות בהוראה ובלמידה תוך קיום קשר בין הקהילות בארץ לקהילות בעולם.

תגובה 1: