"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום רביעי, 31 באוגוסט 2011

אתר בית ספר "שקד"


במהלך הלימודים לצד התיאוריות ומידע בתחום התקשוב בארץ ובעולם נחשפנו לתוכניות וכלים מתוקשבים המתאימים למורים ומחנכים. כאשר מנהלת בית הספר ביקשה ממני לעדכן את אתר בית הספר, החלטתי להשתמש בכלי שלמדנו בקורס "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת בלמידה" בהנחיית ד"ר גילה קורץ.  הכלי שהוצג בקורס מתאים במיוחד לאתרי בית הספר ומתייחס להיבטים העיקרים של אתרים אילו: היבט פדגוגי, ניהולי ציבורי וחברתי.
את הכלי לאבחון אתרי בית הספר פיתחו קליין שרית וטובין דורית (2005) בעקבות מחקר מקיף  שכלל 60 בתי ספר המייצגים את מגוון בתי הספר בארץ. קליין וטובין הגיעו ל-22 מרכיבים שצריכים להיות בחלק הפתוח  של כל אתר בית ספרי. החלק שאיליו נחשפים כל בעלי העניין בסביבתו של בית הספר כמו אנשי צוות, הורים וכמובן התלמידים.  
22 הקריטריונים מתחלקים לשלושת המרכיבים העקרים של רוב אתרי בית הספר.
מסרים טכניים-תהליכי ההוראה והלמידה בבית הספר הקשורים לתלמידים והמורים.
מסרים סימבוליים-התנהלות בית הספר מול ההורים וקהל הרחב בתחומי העשייה הפדגוגית, 
תרבותית וחברתית.
מסרים נייטרליים-מידע שלא נמצאו מתאימים לקטגוריות הקודמות.

      רמת הפיתוח של כל מרכיב נקבע לפי סולם בין 3 דרגות.
1. רק כותרת או שאין מרכיב כזה
2. המרכיב כולל מספר מצומצם של דפים
3. המרכיב מפותח במלואו.
כדי לבדוק את אתר שקד, בית הספר בו אני עובדת הכנתי טבלה
אחרי הכנת הטבלה פתחתי את אתר בית הספר ובדקתי כל אחד מ-22 הסעיפים ההשקעה בהכנת הטבלה הייתה שווה את המאמץ , מכוון שעכשיו נותר לי לסמן V במקום המתאים.  
היום לרוב בתי הספר בנס ציונה יש אתר בית ספרי , לכן חשוב לי ליישם את עקרונות הפדגוגיה החדשנית אשר דוגלת בראיית האתר כאמצעי לקידום מטרות בית הספר
לכן בעקבות הבדיקה בניתי תוכנית לשדרוג ושיפור האתר להיבטים הבאים שנראו לי מייחדים את בית הספר בו אני עובדת:
-  היבט פדגוגי המייחד את אתרים הבית ספריים לעומת אתרים אחרים.
- היבט חברתי ההופך בית ספר ממוסד ללמידה וחינוך לקהילה  חברתית  לומדת תומכת במשולש  תלמידים, מורים והורים. 



_________________________________________________________
מקורות
קליין, ש. וטובין ד. (2011). האתר הבית ספרי – פנים רבות ליישומי תקשוב. מתוך: חן, ד' וקורץ, ג' (עורכים). 
תקשוב, למידה והוראה  . (בדפוס)
קישור לתקציר המאמר באתר מס"ע במדור סביבות למידה ממוחשבות (12.4.11):-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה