"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום שישי, 12 באוגוסט 2011

בניית אתר ב"גוגל סייט"

בקורס "תקשורת ושילוב הלמידה" בהנחיית ד"ר גילה קורץ התבקשנו להכין אתר בגוגל סייט. המפגש הראשון בשילוב עם התוכנה הייה קצת קשה. גוגל סייט היא תוכנה לבניית אתרים והיא דורשת רקע במחשבים או לאנשים בעלי רקע המתעניינים לבנות אתרים וזאת מכיוון שצריך ללמוד להשתמש בתוכנה ובאפשרויות הרבות שיש לתוכנה. היתרון של התוכנה שהיא ניתנת ללמידה תוך זמן קצר. לאנשים שאין להם ניסיון במחשבים  אני  מציעה ללמוד את הבסיס עם מישהו שמכיר את התוכנה או מתמצא במחשבים ובאינטרנט ולא רק על ידי המדריכים שבאינטרנט.
אני למדתי שלגוגל סייט יש יתרונות רבים, היא תוכנה חינמית וידידותית המאפשרת בנית אתרים לעסקים קטנים,  תדמיתיים, לעבודה שיתופית, לעבודות של סטודנטים כפי שאנחנו עשינו בקורס.  אנחנו יכולים לבנות אתר ב-HTML אך כדי לראות את האתר באינטרנט אנחנו צריכים לשלם דמי אחסון , כאן אין צורך מכיוון שהאחסון על חשבון גוגל המקצה מקום לאתרים וכשמדברים על עסקים קטנים כמו אתרי תדמית או סטודנטים הדבר חשוב מאוד.  שתי אפשרויות עיקריות וחשובות יש לגוגל סייט; אפשרות אחת: לפתוח אתר שלך ולנהל אותו . אפשרות שנייה כמו שהיה לנו בקורס, האתר נוהל על ידי גב' נעמי פורת ואנחנו הסטודנטים עבדנו באתרי משנה של האתר המרכזי, כלומר השליטה הייתה בידי גב' נעמי. היתרון בשיטה זו מתן אפשרות ללמידת עמיתים לכל תלמידי הקורס כך שאפשר לראות את עבודות של אחרים וללמוד מהם. אך ליתרון זה יש בעיה , בעיה המחייבת טיפול, מכוון שהיא מאפשרת לסטודנטים של הקורס להיכנס לתוך אתרים של חבריהם במצב עריכה ולפגוע בלי מתכוון או לצערי בכוונה.  יתרון נוסף לגוגל סייט שהיא תומכת באפשרויות רבות נוספות שקיימות ב-גוגל .
אחת החסרונות הבולטים של התוכנה , יש כאלו שיראו בה יתרון והיא העובדה שלמרות האפשרויות הרבות הטמונות בתוכנה היא דורשת מבעל האתר להיות בעל ידע בעיצוב ובניית אתרים. הכוונה שבאתר אין מספיק כלים לעיצוב בסיסי, כמו תבניות, תמונות, כפתורי ממשק. אנחנו מקבלים דף ריק ועלינו לקבוע איך יראה הדף, סרגל הכלים, התוכן, רקע, הפונטים ועוד..
יתרונות נוספים הם:
   - כתיבה בתוך האתר.
    - העלאת תמונות
    - העלאת סרטונים
    - העלאת מגוון קבצים
    - הטמעת אתרים בדף האינטרנט
    - עיצוב אישי של רקע תמונות גופנים ועוד...
    - סרגל הכלים ידידותי ומזכיר את סרגל הכלים של WORD
    - טעית לא נורא יש אפשרות לחזור לדף הקודם (אמרתי כבר שסרגל הכלים דומה 
       לסרגל הכלים של (WORD)
    - הוסף גאדג'ט-אוסף של אפשרויות לשילוב אתרים ושידרוג האתר ולנו  נשאר רק לבחור
       את הגאדג'ט הרצוי החיסרון בשימוש באפשרות זו: כאשר אנחנו נמצאים במצב עריכה
       אנחנו בדרך כלל לא יכולים לראות את הגאדג'ט שהוספנו, דבר שיכול להקשות בעריכה 
       ועדכון הדף. לדוגמא: הוספנו סרטון מאתר יו טוב לדף בגוגל סייט ואנחנו רוצים להתייחס
       לסרט. כאשר אנחנו במצב עריכה אנחנו מקבלים במקום הסרטון את ההודעה הבאה.


           
בעיה נוספת ואולי אופיינית יותר לאילו שרוצים להקים אתר בגוגל סייט בעברית. כתיבה בשפה העברית קשה ולא פעם נוצרים שיבושים אך יש דרך קלה להתגבר על הבעיה, כתבו במסמך WORD עצבו את הגופנים והעתיקו לדף גוגל סייט. תיקונים אפשר לבצע בדף שבאתר.
ואם אתם עדיין מתלבטים בואו וצפו באתר שבניתי עם שותפתי ללימודים הגב' מלי סביר בנושא הקיימות. השתמשתי במגוון אפשרויות: סרטונים, גוגל דוקס, תמונות ועוד..
עבודות של חברי לקורס
עבודה בגוגל סייט
פתח אתר משלך בגוגל סייט



תגובה 1:

  1. גוגל הפך כל בניית אתר למשהו מהמם ולא מהעולם הזה, תודה על המדריך והביקורת.

    השבמחק