"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום שני, 18 ביולי 2011

שילוב הדמיות ועצמי למידה בהוראה

כפי שהבנתם אני בעד שילוב סרטונים במהלך השיעור בהתאם לנושא הנלמד, אך למרות היתרונות של הסרטונים כפי שציינתי בפוסט הקודם יש לסרטונים חסרונות. החיסרון העיקרי שהסרטון מראה תהליך שלם ולתלמידים אין אפשרות להתערב בסרטון . הדמיות ועצמי למידע באו לענות על הצורך שהתלמידים יהיו מעורבים ושותפים בחוויית הלמידה. כל עצם למידה מהווה יחידת לימוד קצרה וממוקדת. הדמיה ממוחשבת מתארת תהליך טבעי או מעשה אדם, היא מאפשרת לתלמידים להיות שותפים בהפעלת ההדמיה . הם יכולים לחזור על הפעולה מספר פעמים ובהדמיות משוכללות יותר יכולים לתת בכל פעם נתונים שונים ולראות מה קורה. כאן התלמידים קובעים את הקצב ומספר הפעמים של ההפעלה. ההדמיות מאפשרות לנו המורים ללמד את התלמידים תהליכים שאנו לא יכולים להראות להם בדרך אחרת, כמו מערכות פנימיות בגוף האדם או תהליכים שעלותם גבוהה ואי אפשר לממן אותם . ההדמיות תורמות במיוחד במעקב אחר תהליכים שיש סכנה בטיחותית לתלמידים.
להלן עצם למידה בנושא קיימות "הבית הירוק" באתר אופק.
באתר מגוון עצמי למידה שנושא המשותף –קיימות. כל עצם למידה בנושא אחד ואין תלות בין עצמי הלמידה השונים.
אתר נוסף המתאים לכיתות הגבוהות בבית הספר היסודי
"השכונה הירוקה"
אנחנו יכולים לתכנן עצמי למידה מכוון שעצם למידה היא יחידת הוראה קצרה אנחנו יכולים להתנסות ולבנות בעצמנו עצם למידה המתאים לאוכלוסיית התלמידים שלנו.
כשאנו מתכננים עצם למידה עלינו לזכור שיחידה צריכה להיות קצרה ותמציתית ולכן מטרות היחידה צריכות להיות ברורות, היחידה צריכה לכלול פעילות אינטראקטיבית , ידידותית למשתמשים ולכן ההוראות צריכות להיות ברורות , התלמידים יוכלו קבל משוב מיידי או במסגרת זמן קצרה יחסית. כשאנו בוחרים בתוכנה להכנת עצם הלמידה עלינו להתחשב בתוכנות שבהישג התלמידים.
ולהלן אתרים עם עצמי למידה מוכנים
וגם לנו המורות סימולציה-בית ספר וירטואלי , שאנו המורים ומנהלים יכולים להתאמן בסיטואציות מתחומי הניהול והחינוך . האתר הוא פרויקט משותף של המכללה לפיתוח מנהיגות BCC והמרכז לפיתוח מנהיגות במנצ'סטר אנגליה.


11 תגובות:

  1. שלום
    שמי דינה ואני אסיסטנטית של ד"ר גילה קורץ.
    אני בודקת האם ניתן לרשום תגובה בבלוג שלך
    תודה

    השבמחק
  2. שלום אביבה
    שמי צפנת
    איני נוהגת להכנס לבלוגים אך מאוד התרשמתי מהבלוג שלך גם מהתוכן וגם מהעיצוב (גרפיקה, שילובי צבע...)
    בהצלחה

    השבמחק
  3. שלום שמי קרולין מתא סטודנטת לתואר שני ניהול וארגון מערכות חינוך.
    אהבתי את הנושא שכתבת והיה מאוד מרשים גם הקישורים שהוספת מסבירים את הנושא באופן ברור.
    שיהיה לך המון הצלחה

    השבמחק
  4. שלום אביבה, שמי שושי ואני מורה בבית ספר רזיאל בנתניה. אני לומדת לתואר שני ומשתתפת בשיעור של ד"ר גילה קורץ.
    אהבתי את עיצוב הבלוג שלך ובחרתי לבקר בו מפני שקיבלתי תובנות לגבי הדמיה ממוחשבת, דבר שלא ידעתי עליו קודם.
    ראשית, אהבתי את המשפט :"רעיונות כמוהם כזרעי הלוטוס אינם הופכים רדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר". אני גם מרבה לשלב סירטונים בלמידה.

    הרעיון של "הדמייה ממוחשבת" נשמע מאוד מעניין בעיקר בשל העובדה שהיא מאפשרת לילדים להיות שותפים. רשמתי לפניי את הקישור לאתר של אופק, ואנסה להשתמש במידע זה בשיעוריי הבאים.

    שיהיה בהצלחה.

    השבמחק
  5. שלום אביבה
    שמי רינה, אני מורה באיזור המרכז, התרשמת מאוד מכתיבתך בבלוג, אקח ממנו רעיונות ואיישם אותם בשטח
    תודה
    ובהצלחה

    השבמחק
  6. שלום אביבה!
    נהניתי לקרוא את הדברים הבהירים שהעלת בבלוג . אהבתי את עניין המשוב המיידי הניתן שהוא כה חשוב ומשמעותי ללמידה.
    שיהיה בהצלחה

    השבמחק
  7. אהבתי מאוד.
    פרויקט "הבית הירוק" נראה מעולה.

    השבמחק