"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום ראשון, 26 בפברואר 2012

בלוג סיכום

אחת המטלות הקשות  במהלך הלימודים הייתה כתיבת רשומות בבלוג. כן יש לי מה להגיד! כן אני מעוניינת ליישם את מה שלמדתי! להשתמש בבלוג, בלוח אינטראקטיבי, להתנסות באינטרנט, להכין משחקים לתלמידים ועוד רשימה ארוכה של דברים, אך לכתוב עליהם זה כבר דבר אחר ולכתוב תוך חשיבה ביקורתית ורפלקטיבית נראה לי משימה קשה במיוחד. כמורה לטכנולוגיה ומדעים תמיד בחרתי בדרך העשייה וכאן אני מתבקשת לעשות משהו שונה, לכתוב, להגיב לשתף לנתח, להביע את תובנות שלי בכתיבה בבלוג. בלוג שמנוהל באינטרנט שהוא גם כרטיס הזיהוי שלי כמורה, כאשר כל אחד יכול לקרוא ולהגיב הובילו אותי לחשיבה אחרת . בחירת הנושאים לכתיבת המאמרונים הובילו אותי לחקור את הנושא ולהעשיר את הידע שלי בתחום, ללמוד מושגים חדשים ולהכיר נושאים חדשים בתחום החינוך והתקשוב תוך למידה וחקר. הפומביות של הרשומות הביאה אותי להקפיד לכתוב ולנסח בצורה ברורה וקריאה, כאשר רשומות שכתבתי בנושא: שילוב הדמיות ועצמי למידה בהוראה ושילוב סרטונים בהוראה וקול סקול-פייסבוק לתלמידים הצעירים פורסם בבלוג מס"ע הבנתי שלקול האישי יש חשיבות ויש מורים שאולי ישתמשו ברעיונות ובהצעות בתחום התקשוב, במיוחד התרגשתי כאשר דברים שכתבתי בעקבות קריאת המאמר "מחיר הסטנדרטים במערכת החינוך המודרני" שכתב פרופסור עמי וולנסקי, אחד המרצים שאני מאוד מעריכה ולמדתי רבות בקורס "סוגיות במדעי החינוך" התפרסמו בבלוג מס"ע . במהלך הכתיבה מצאתי את עצמי לפעמים חוזרת ליומן המסע האישי וקוראת את הרשומות שכתבתי ומרגישה תחושה של  סיפוק וגאווה, לא מאמינה שאני הצלחתי לכתוב. במיוחד אהבתי לשתף את האחרים באתרים ובתוכנות מעניינות שיכולים לשפר את העשייה. בהתחלה הייתי מחפשת רעיונות לכתיבה, אך ככל שהלימודים התקדמו והכתיבה בבלוג הבנתי שאני לא צריכה לחפש רעיונות מבחוץ , שרעיונות לכתיבה נמצאות אצלי בפנים מתחומי העניין וידע שמצטבר במהלך הלימודים. הכתיבה עזרה לי לארגן את המידע הרב ולעשות חשיבה רפלקטיבית ולאסוף מידע, תיאוריות וכלים לארגז הכלים שישמשו אותי בעתיד, כמורה המעוניינת לשלב את התקשוב בהוראה.
הרשומות שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה