"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום שבת, 9 באפריל 2011

שעור דיגיטאלי

כמורה למדע וטכנולוגיה המלמדת אסטרונומיה בבית הספר היסודי , כאשר הגיע אלי המייל עם ההודעה שהחודש ב-10 ו-11 באפריל בשעה 21:00 ישודרו דרך רשת האינטרנט שידורים מיוחדים מטלסקופ האינטרנט החדש ממצפה ברקת, חשבתי על הספר שרק כרגע הנחתי על השולחן לאחר שהתחלתי לקרא בו.                  בהקדמה לספר החדש "תקשוב, למידה והוראה" בעריכת דוד חן וגילה קורץ בהוצאת "המרכז ללימודים אקדמיים-אור יהודה" (2011 , עמ' 8) מציינים ד"ר דוד חן וד"ר גילה קורץ שטכנולוגיות הידע משנות את דרך הלמידה בבתי הספר. הם מונים מספר קריטריונים : "נגישות הישירה של התלמיד לידע." הכתה כ"מקום הלמידה" מאבדים את חשיבותם, ניתן ללמוד מכל מקום. "זמן הלמידה" משתנה. נוצרות אפשרויות למידה שיתופיות וחברתיות רבות פנים". בפרויקט הזה יש את כל הקריטריונים המאפיינים שילוב טכנולוגית הידע בלמידה. במהלך השיעורים אני מלמדת את התלמידים על "מערכת השמש" . אנחנו יוצאים למסע, כמובן וירטואלי ולומדים להכיר את כוכב השמש ואת כוכבי הלכת וכמובן מהם כוכבי לכת ננסיים . במהלך תהליך הלמידה אנחנו לומדים להכיר אמצעים המגבירים את יכולתו של האדם  ללמוד ולחקור כוכבים רחוקים. אנו לומדים על לוונים, טלסקופים ומעבורות חלל. השידורים המיוחדים ממצפה הכוכבים ברקת מזמנים לי ולתלמידים שעור מעניין ומיוחד . השיעור יתקיים מחוץ לכתלי הכיתה וזמן הלימודים 21:00 יאפשר לתלמידים לצפות דרך האינטרנט ולחוות בזמן אמת את המתרחש בשמי הארץ דרך טלסקופ שנמצא מספר קילומטרים ממקום המגורים (התלמידים גרים בנס-ציונה והשידור מתקיים ממצפה הכוכבים ברקת שבמכבים). התלמידים יוכלו להשתתף בפרויקט חובק עולם . אני בטוחה שחוויה זו תהייה מאוד משמעותית לתלמידי ויעזרו להם להבין את הנושא . כמורה למדעים המלמדת את הנושא מספר שנים חוויה זו תהיה גם לי חדשה ומאוד משמעותית ותאפשר לי לראות גרמי שמיים איך שהם נראים במציאות ולא בספרי הלימוד.
מעבר לנושא הדבר מחזק את הצורך של מערכת החינוך לעבור לצורת למידה אחרת. לנצל את היתרונות שבתקשוב וברשת האינטרנט לצורכי למידה.

אתר מצפה הכוכבים ברקת-

הלו נאס''א ? ישראל משדרת!


אתר מצפה הכוכבים ברקת:

תגובה 1:

  1. היה נהדר לשלב את התלמידים באירועים אוטנטים
    סמדר

    השבמחק