"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס; הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר."

"רעיונות כמוהם כזרעי לוטוס, הם אינם הופכים לרדומים אלא כדי לפרוח טוב יותר." פאטו דיום, סופרת סנגלית



יום שבת, 5 בנובמבר 2011

המגילות הגנוזות מתקופת המערות עד לעידן הדיגיטלי

מגילות הגנוזות התגלו במערות קומראן שבמדבר יהודה .  למגילות קומראן  ערך רב, מכוון שהן המקור המקראי העברי הקדום ביותר שנמצא בישראל. הם נכתבו  במאה שנייה וראשונה לפני הספירה. המגילות חשובות ביותר לחקר תהליך כתיבת המקרא ומסירתו מדור לדור (המגילות הראשונות נמצאו על ידי בדואים ב-1947 והם היו בתוך כדי-חרס במערות קומראן באזור ים המלח.)
העלאת המגילות לרשת האינטרנט אינה תחליף לביקור במוזיאון הייחודי "היכל הספר" שבירושלים (הנמצא במתחם של מוזיאון ישראל ירושלים), אך בעולם גלובלי מאפשר הדבר שימור המורשת , אפשרות לחשוף את המגילות לקהל רחב מכל העולם ולאנשים שלא יכולים להגיע לירושלים מטעמי בריאות או תקציב. לשתף את קהילת יהודי העולם, לחשוף את המגילות בפני חילונים, דתיים ונוצרים, לשתף חוקרים, אנשי אקדמיה וסטודנטים מכל העולם יכולה ליצור קהילה לומדת שחבריה הם מגוןן עשיר של דעות ידע והשקפות עולם. הדבר גם יכול לשמש גשר בין קהל מתעניין לבין אנשי האקדמיה, בין  הזרמים  השונים בעם ישראל הנמצא בארץ ובתפוצות.
המוזיאון הווירטואלי נגיש לכל, אפשר לבקר בו בכל זמן, כאשר נכנסים לאתר אפשר להגדיל את הטקסט, לאתר קטע מסוים, בנוסף אפשר לקבל מידע על התקופה של כתיבת המגילות ותוכן המגילות. באתר יש אפשרות תרגום הטקסט לשפות אחרות דבר שלא קיים במוזיאון רגיל.
סטודנטים יוכלו להיעזר במידע ובמגילות הגנוזות ללמידה, הם שנולדו לעולם המחשבים רואים באפשרות זאת אמצעי יעיל ואפילו מתבקש.
מורים  ומרצים יכולים להשתמש במוזיאון הווירטואלי בתהליך הלמידה. ביקור במוזיאון מתאים לתלמידי בית הספר היסודי ועד לסטודנטים.  אמנם קשה למשש, להריח אבל בהחלט ביקור במוזיאון משלב חוויה רב חושית של תמונה קול וקריאה. כמו במוזיאון רגיל המוזיאון הווירטואלי מתאים למגוון משימות , וללמידה קונסטרוקטיבית כפי שממליץ ד"ר  Jordi Domenech Casal מומחה אירופאי מוביל בתחומי הלמידה המתוקשבת האינטגרטיבית.
אז פעם הבאה שאנחנו מלמדים שפה (לדוגמא:טקסטים למטרות מידוע, תיאור והסבר), גיאוגרפיה של ארץ ישראל, תנ"ך או על יום ירושלים מומלץ לשלוח את תלמידנו לסיור במוזיאון הווירטואלי  של  "היכל הספר" שבירושלים.



______________________________________________________
* מגילות הגנוזות במהדורה הדיגיטלית

* מוזיאון היכל הספר, מוזיאון ירושלים


מוזיאונים הוירטואליים שפיתחה גוגל
* גוגל ארט


* גוגל יד השם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה